« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KAKO MOŽEŠ POMOĆI VRŠNJAKU U NEVOLJI?
Znaš li da je nasilje među vršnjacima grupni proces koji, osim počinitelja nasilja i njegove žrtve, uključuje i promatrače nasilja (učenici iz razreda, škole, prijatelji iz susjedstva)?
Iako promatrači često misle da su neutralni i da ne sudjeluju u činu nasilništva, ipak su na neki način uključeni u taj sukob.
Sudjelovanje promatrača može biti aktivno - kad djeca podržavaju nasilje ili se priključe nasilju ili pasivno - kad djeca odbijaju pružiti pomoć i obranu žrtvi.
Naša šutnja je također znak podržavanja nasilnika, jer se ne bunimo protiv njegovog ponašanja, čime mu šaljemo poruku da se slažemo s njim. Slažemo li se zaista?
Razlozi zašto učenici ponekad ne žele ili ne mogu pružiti podršku onome koji trpi nasilje, mogu biti brojni. Među njima su strah za sebe ili druge, prebacivanje odgovornosti, želja da se bude dio grupe i slično.
Iako se možda čini da se svi slažu s nasiljem i da nitko ne želi i neće ništa učiniti da pomogne žrtvi, važno je upamtiti da to najčešće nije istina. Puno je učenika i tvojih vršnjaka koji misle isto što i ti, koji zbog istog razloga nekada prešute što su vidjeli ili ignoriraju nasilje. Možda se boje, možda ne žele da ih se "izbaci" iz društva jer su se pobunili, možda misle da će netko drugi nešto učiniti.
No, tko će biti ta osoba? Istina je da je potrebno puno hrabrosti i odlučnosti potražiti pomoć, ali trebaš znati da glas samo jednog učenika, prijatelja, vršnjaka – tvoj glas može puno toga učiniti.
Ti možeš utjecati na to da se nasilje zaustavi! Čak u više od pola slučajeva međuvršnjačkoga nasilja, nasilje prestaje nakon samo deset sekundi ukoliko promatrač, vršnjak, na bilo koji način priskoči u pomoć!
Nasilje je prisutno svuda oko nas
Budući da je nasilje prisutno svuda oko nas, najčešće ne možemo birati hoćemo li biti promatrači ili ne, no ono što možemo jest odlučiti kako reagirati kada vidimo ili saznamo za nasilje.
Neki od promatrača zauzimaju stranu napadača nasilnika te ga podržavaju, "navijaju" za njega, smiju se žrtvi, ponekad čak i snimaju nasilje te snimke objavljuju na Facebooku ili YouTubeu.
Nekada promatrači samo stoje i gledaju nasilje, čineći tihu publiku činu nasilništva.
Važno je znati da nasilnik voli publiku, uživa u pozornosti i dok god je ima uživa u činjenju nasilja, stoga je i tiha publika za nasilnika nagrada i poticaj da se nastavi ponašati na isti način.
Postoje i promatrači koji ne podržavaju nasilje, ali ipak se ne odlučuju pomoći zbog već rečenih razloga.
Naravno, postoje i promatrači-pomagači koji poduzimaju nešto kako bi spriječili nasilje, traže pomoć i pružaju podršku žrtvi.
Iako ljudi cijene one osobe koje se zauzimaju i brane druge, biti promatrač-pomagač zna biti teško.
Što ti kao učenik i prijatelj možeš učiniti kako bi spriječio ili zaustavio nasilje koje srećeš u svojoj učionici, školskome hodniku, školskome igralištu, svojemu naselju:
Preuzeto sa: Lukin portal za djecu i obitelj
MŠ ''VRPOLJE''
JUTARNJA SMJENA
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
POPODNEVNA SMJENA
1. | 14:00 - 14:45 |
2. | 14:50 - 15:35 |
3. | 15:40 - 16:25 |
VELIKI ODMOR |
|
4. | 16:45 - 17:30 |
5. | 17:35 - 18:20 |
6. | 18:25 - 19:10 |
7. | 19:15 - 20:00 |
PŠ ''PERKOVIĆ''
1. |
8:00 - 8:45 |
2. |
8:50 - 9:35 |
3. |
9:40 - 10:25 |
VELIKI ODMOR |
|
4. |
10:45 - 11:30 |
5. |
11:35 - 12:20 |
6. |
12:25 - 13:10 |
7. |
13:15 - 14:00 |
Dnevni tisak |
Časopisi |
Korisne web stranice |
• Ministarstvo znanost... |
• AZOO - stručni skupovi |
• Knjižnica "Juraj Šiž... |
• https://ema.e-skole.... |
• https://loomen.carne... |
• https://www.sibenik.... |