2020-03-21 00:12:01

SMJERNICE ZA NASTAVU NA DALJINU

Povodom novonastale situacije, te organizacije nastave na daljinu, stvorila se potreba za izdavanje smjernica za obavljanje nastave na daljinu u našoj školi, a sve u svrhu lakšeg obavljanja iste.

Sukladno tomu donosimo sljedeće:

 

  • Rad u virtualnim učionicama ćemo organizirati po našem školskom rasporedu, sa javljanjem učitelja u realnom (sinkrono) vremenu, počevši od 8:00 .
  • Pripreme i zadatke za učenike raditi na tjednoj osnovi sukladno broju nastavnih sati.
  • Učenici, koliko je moguće, neka sudjeluju u radu u virtualnim učionicama u realnom vremenu, a ako to nisu u mogućnosti (teškoće u pristupu internetu ili dijeljenje uređaja s braćom i sestrama) trebaju to na neki način opravdati ili javiti što prije.
  • Učenici trebaju izvršavati aktivnosti u virtualnim učionicama, posebice zadatke zadane od strane predmetnih učitelja, te potvrdu o tome poslati učiteljima, koji će te iste spremati u mape radi lakšeg vrednovanja.
  • Nastava koja će se odvijati po rasporedu u virtualnim učionicama neka bude više u obliku konzultacija (dogovori, pitanja, pojašnjenja i sl.), a učenici će bilo kada u tijeku dana odraditi svoje zadatke i poslati ih predmetnom učitelju.
  • Nastavni sat u virtualnoj učionici trajati će kao i školski 45 minuta, radi lakše organizacije i praćenja, ali to ne znači da on nužno treba toliko trajati, već će svaki predmetni učitelj to ocijeniti po vlastitoj procjeni.
  • Učitelji koji imaju potrebu za video prijenosom (npr. engleski jezik, talijanski jezik, hrvatski jezik i dr.) neka u dogovoru s učenicima odrede točno određen termin za prikazivanje istog, kako ne bi došlo do preopterećenja sustava (preporuka je u popodnevnim satima).
  • Učenicima koji se školuju po prilagođenom programu predmetni učitelji su dužni slati prilagođene nastavne sadržaje. To možete u posebnu mapu, a bilo bi dobro te iste materijale i poslati njihovim pomoćnicima u nastavi.
  • Ukoliko učenik ne registrira svoju prisutnost u virtualnoj učionici duže vrijeme (više od 2 dana), a nije poslao nikakvo opravdanje, razrednik je dužan o tome obavijestiti roditelja ili skrbnika.
  • Ukoliko učenik ne registrira svoju prisutnost na predmetnom satu dva sata za redom i ako ne obavlja svoje zadatke, predmetni učitelj će o tome obavijestiti razrednika koji dužan o tome obavijestiti roditelja ili skrbnika.
  • Razrednici su dužni roditelje potaknuti na sudjelovanje u radu s djecom koliko je to u njihovim mogućnostima.
  • Neka svaki predmetni učitelj vodi evidenciju rada radi lakšeg naknadnog upisivanja u Dnevnik rada.
  • Učitelji trebaju pratiti aktivnosti učenika, davati im zadatke, poticati ih na rad i okupljati u virtualne učionice. Nužno je da učenici, koliko je god to moguće, dobiju povratnu informaciju o svojem radu i napretku (vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje). Tijekom nadolazeća dva tjedna nema ocjenjivanja (vrednovanja ishoda učenja).
  • Stručni suradnik će pratiti i koordinirati rad u virtualnim učionicama.
  • Dužnost je svih upozoriti učenike na primjerene oblike ponašanja u virtualnom okruženju, što znači da vrijede slična pravila primjerenog ponašanja i ophođenja kao i u učionici. Što znači da učenici za neprimjerene oblike mogu snositi posljedice, odnosno dobiti pedagoške mjere.

Osnovna škola Vrpolje