2023-02-06 11:58:00 GAMIFICATION - IGRE U NASTAVI U razdoblju od 16. siječnja do 20. siječnja učiteljica informatike A.Nevešćanin sudjelovala je na strukturiranom tečaju pod nazivom "Gamification“ u organizaciji ProjectLanda u sklopu K1 Erasmus projekta. Projekt je financiran sredstvima EU. Zajedno s učiteljima iz Italije, Finske i Poljske, uz vodstvo voditeljice tečaja, upoznali su obrazovni sustav Španjolske kao i prirodne ljepote i kulturne znamenitosti Seville u kojoj je tečaj i održan Kao predstavnica naše škole, učiteljica Ana je kroz kratku video prezentaciju provela ostale sudionike tečaja našom školom i upoznala ih s aktivnostima i projektima unutar razrednih odjeljenja. Na samom tečaju polaznici su sudjelovali u aktivnostima učenja kroz igru, gdje su i sami na par sati postali učenici u Muzeju likovnih umjetnosti, tražeći zadana umjetnička djela istovremeno učeći o španjolskim slikarima. Gamifikacija je primjena tipičnih elemenata igre (npr. bodovanje, natjecanje s drugima, pravila igre) na druga područja aktivnosti. Svaki sistem gamifikacije temelji se na skupu pravila tako da osigurava njegov nesmetan rad i osnovne komponente kao što je sistem nagrade, bodovanja i ljestvice. Osnova je aktivno učenje, koje je primjenjivo na razrednu i predmetnu nastavu. Potpuno je pogrešna pretpostavka da se gamifikacija u učionici odvija isključivo putem digitalne tehnologije. Određene tehnike poput „brain break exercise“ primjenjive su svakodnevno, pogotovo u razrednoj nastavi kako bi djeca predahnula od procesa učenja. Ovakva vrsti vježbi ne bi trebala trajati više od 5-10 minuta. Neke od zanimljivih vježbi su : podjela djece u parove, jedan učenik crta na leđa drugog, dok drugi po osjetu crta na list papira što mu je nacrtano na leđima. „šijavica“ – učenici podijeljeni u parove istovremeno pokazuju ispružene prste jedne ruke i pokušavaju pogoditi ukupan zbroj izvikujući rezultat na glas. Učenici stoje na nogama, učenici moraju pratiti ritam podizanja i spuštanja dvije olovke svojim nogama.Što se tiče gamifikacije u predmetnoj nastavi, uglavnom se provodi kroz dostupne digitalne alate. Osim dostupnih i svima poznatim kvizova popit Kahoota, izrada plakata u Canvi postoji bezbroj digitalnih alata dostupnih besplatno za obrazovne ustanove. Scribblemaps je aplikacija u kojoj učenici mogu samostalno mapirati na slijepim kartama određena zemljopisna područja i označavati kulturne znamenitosti određenog područja. Genially – platforma za izradu interaktivnog animiranog sadržaja – odličan primjer primjenjiv u svakom predmetu, izrada Escape room sadržaja – učenici kroz nekoliko „soba“ rješavaju zagonetke i odgovaraju na pitanja, kako bi na kraju pobjegli dešifrirajući završnu zagonetku. Aktivnosti vezane uz gamifikaciju se mogu provoditi i izvan učionice. Učenici tako mogu uz posjetu muzeju umjetnina, dobiti mali fragment slika koje moraju pronaći unutar samog muzeja. Pobjednik je onaj tko pronađe sve. U ovakvim tipovima aktivnosti izričito je važno utvrditi pravila igre koje se učenici moraju pridržavati inače samo učenje gubi smisao. Bit igara u nastavi je samostalno ili u grupi doći do rješenja zadataka, raspoređujući zaduženja svakog pojedinog učenika unutar određene grupe. Sudionici tečaja su po povratku svojim domovima i školama došli obogaćeni sa nekim novim idejama i aktivnostima koje će moći primijeniti u nastavi, ali i novim kontaktima za buduću suradnju među školama polaznicama tečaja. A.Nevešćanin, učieljica informatike |
Osnovna škola Vrpolje |