2022-02-07 11:28:00 INNOVATIVE APPROACHES IN EDUCATION U razdoblju od 17. do 21. siječnja vjeroučitelj S. Komadina sudjelovalo je na strukturiranim tečaju u Pragu u Češkoj. Ovaj tečaj praktičan je vodič koji će pomoći poboljšanju kvalitete i učinkovitosti obrazovnog procesa u učionici. Kroz poticanje kreativnosti, organiziranje projekata, integraciju učenika ili korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije kao alata za razvoj kritičkog mišljenja pomoći će u proširenju nastavnog potencijala i motivacije učenika. Nadalje, ovaj tečaj pomoći će u unaprijeđenju vještina korištenja različitih inovativnih metoda i tehnika poučavanja usmjerenih na učenike, poticanju rješavanja smislenih zadataka iz stvarnog svijeta i razvijanju transverzalnih kompetencija. Tečaj se održavao u trajanju od pet dana, u jutarnjem terminu. 1.dan: Nakon prijave na tečaj u prostorijama centra, uslijedio je odlazak u učionice i upoznavanje sa predavačem, te međusobno upoznavanje. Na tečaju su još prisustvovali sudionici iz Španjolske, Rumunjske i Slovačke. Predavač, Denisa Mouchova, uputila nas je u sam tečaj, te module i sadržaje koje ćemo obradit. Nakon uvodnog dijela i pojedinačnog predstavljanja započeli smo s radom. Prvi smo dan obradili dvije teme: Theoretical module- 21st Century skills i Blended Learning- Flipped Classroom. U tom smo dijelu pokušali uvidjeti koje su to sposobnosti potrebne za suvremeni oblik učenja i poučavanja, te smo tako naglasili nekoliko njih: kritičko razmišljanje, komunikacija (usmena i pismena), suradnja- teamwork, poštivanje različitosti, sposobnost služenja novim tehnologijama, vođenje- liderstvo, kreativnost i inovativnost, cjeloživotno učenje, te profesionalnost, radna etika, te socijalna osjetljivost. U nastavku smo upoznali jedan od oblika suvremenog modela poučavanja, a to je tzv. preokrenuta učionica (flipped classroom), u kojoj se kao u blended learning, naglasak stavlja na samostalan rad učenika uz pomoć digitalnih alata van učionice, te se ta stečena znanja koriste u nastavi za savladavanje gradiva. U popodnevnim satima smo imali obilazak Praga u pratnji vodiča. 2.dan: Drugi je dan bio posvećen razvijanju kritičkog i kreativnog razmišljanja, gdje smo kroz jedan određeni dijagram pokušali, svatko osobno, doći do saznanja koliko smo originalni, znatiželjni, uporni, spremni na suradnju, te disciplinirani u radu. Isto tako naučili smo kako postoje različite metode i tehnike pomoću kojih možemo potaknuti kreativno razmišljanje (konstruktivno sanjarenje, istraživanje prošlih uspjeha, oluja ideja, korištenje materijala za inspiraciju, kretanje s ''neredovite'' točke polazišta, quick list, istraživanje…). Isto tako prošli smo kroz metakogniciju, odnosno svijest o onome što neka osoba zna, ne zna te na koji način može naučiti ono što još ne zna, kao način jačanja učenja i poučavanja., te smo se upoznali sa peer education¸ kao načinom međusobne suradnje i potpore u učenju. 3.dan: Ovaj smo dan posvetili ''gamefikaciji'' u učionici. Najprije smo napravili razliku između onoga što zovemo game, game-based learning i gamification. Cilj je bio naučiti kako ''gamefikicaija'', odnosno poučavanje kroz igru, kroz stvaranje timova, nagradnih bodova...može doprinijeti boljem i suvremenijem sustavu poučavanja 4.dan: Četvrti je dan započeo obradom Digital storytelling procesa. Digitalno pripovijedanje u učionici je korištenje tehnologije za pričanje priče. Koristeći razne alate i pomagala poput Microsoft Worda, blogova i drugih web-mjesta studentima se omogućuje da budu kreativni i koriste različite medije uključujući slike, audio i video… Digitalno poučavanja započinje postavljanjem ciljeva, istraživanjem, istraživanjem i zapisivanjem bilješki, sakupljanjem materijala i kreiranjem, te dijeljenjem materijala. Kod ovoga je veoma bitan angažman, istraživanje, objašnjavanje, razrada, te evaluacija. 5.dan: Korištenje online aplikacija u poučavanju: ClassDojo, edpuzzle, liveworksheets, treasure hunt, quiver, Insert learning, Story starter, Into the Book, QR Code generator, StoryJumper i Goose Chase. Tečaj je završio podjelom cerftifikata mobilnosti
S. Komadina
|
Osnovna škola Vrpolje |